Historie

In 1994 sloegen enige bewoners aan de Charloisse Kerksingel de handen in een om met de start van het Opzomeren in Rotterdam iets te doen rondom de historische kern van Oud Charlois.
Met de verkoop van bloemen(blommen) werd de basis gelegd voor het slagen van het evenement. Na een 3tal jaren werd Comite Blommenfesteijn in het leven geroepen om het Koninginnedagfeestje, wat al groter en groter werd, beter te structueren.Hierna ging het snel en werden er nog een 3tal evenementen op de rails gezet namelijk De Charloise Dag,Charloisse kerstmarkt en Jazz op Charlois.
In 2004 betrokken we een eigen kantoorruimte aan de Kaatsbaan.In 2005 werd het Comite een stichting.Ook werden wij in dat jaar winnaar van de Rotterdamse Vrijwilligers-prijs van de gemeente Rotterdam.
De evenementen werden steeds succesvoller en groter.Wel jammer dat de Charloisse Dag niet meer gehouden kon worden in verband met geringe belangstelling.In september 2011 verhuisde we noodgedwongen naar ons huidige en perfecte locatie aan de Charloisse Kerksingel.Stichting Blommenfesteijn met zijn vele vrijwilligers danken alle sponsoren en Deelgemeente Charlois voor de ondersteuning die wij vele jaren mogen ontvangen.

naw 1

Gastenboek

• 04-07-2020 - Eindelijk weer evenementen in Charlois, dat zomerfestival en Jazz...  lees meer
  • 28-06-2020 - Hoera! toch nog een ''BLOMMENFESTEIJN'' dit jaar...... lees meer