banner-1 banner-2

Artiesten

Marcel Streef's Crooner Swing Show
Featuring Glenda Peters & Anita Simons

The Big Bands are back again! Grote popsterren treden op met big bands en brengen de songs van de grote ‘crooners’ van vroeger. De Rotterdamse zangeressen Glenda Peters en Anita Simons nemen je mee naar het swingtijdperk samen met het 17 koppige orkest van Marcel Streef’s Crooner Swing Show. Bekende songs in verrassende arrangementen en stukken van popbands van nu in een swing-jasje.

Trek je dansschoenen maar aan!

Marcel               Anita                                          Glenda

Big Fun Band Rotterdam/Vlaardingen

Wij zijn een enthousiaste big band en we spelen regelmatig op festivals, in horecagelegenheden. We zijn een terugkerende gast bij Jazz in Charlois, als opwarmer voor het North Sea Jazz Festival.

Onze (gast)dirigent is Nils van Haften ( van o.a. Einzelganger en New Rotterdam Jazz Orchestra ) Als gastdirigent en gastsolist zal Nils ook het optreden tijdens Jazz in Charlois verzorgen.

Zie ook onze Facebook pagina van de Big Fun Band.

Samen met onze zanger Jan van Vliet en zangeres Antoinette Teuteberg maken we van ieder optreden een spetterend feest.

Ons repertoire bevat uiteraard bigband standards van Duke Ellington, Count Basie en de Great American Songbook (o.a. Frank Sinatra), maar we spelen ook bigbandbewerkingen van poppy stukken van Christina Aguilera, Amy Winehouse, Earth Wind & Fire, ABBA, Michael Jackson, Queen, Chaka Khan (arrangementen Metropole Orkest), Oasis, Jamie Cullum, De Dijk, Guus Meeuwis (arrangementen New Cool Collective), Van Morrisson en zelfs Beethoven. Kortom, we kunnen ieder gewenst repertoire leveren, met of zonder zang.

Marc Benz sings Wim Koopmans

Al dertig jaar dé allround zanger/entertainer van Rotterdam Zuid. Op Jazz in Charlois zingt hij zijn tribute aan de Rotterdamse legende Wim Koopmans. De man door wie Marc Benz ooit voor het eerst op een jazzpodium werd gezet toen Koopmans zelf te verkouden was om te zingen.

Begeleiding: The Crooner Swing Show band met Marcel Streef en Anita Simons.

Crescent Groove

Dampende funk en soul uit de bayous van Rotterdam! Geworteld in die stad, brengt de band je de lekkerste '60s rhythm & blues en '70s funk uit wat eigenlijk niets minder is dan een zusterhaven: The Big Easy, ook wel bekend als de Crescent City: New Orleans. Dus allereerst de rauwe, gesyncopeerde funk die is uitgevonden door The Meters. Maar ook de funky soul van Irma Thomas, The Explosions, Mary Jane Hooper, Dr. John of Luther Kent. Dus! Funkify Your Life en kom luisteren; je heupen doen vanzelf de rest...

Sandy Struijs

Sandy Struijs is een allround zangeres, met een voorkeur voor de lekkere gouwe ouwe nummers uit de tijd van Connie Francis, Timmy Yuro, Elvis Presley en vele andere nummers uit de fifties en sixties. Maar ook de discostampers zoals Proud Mary, Heaven must be missing an angel en Disco inferno zitten in haar repertoire, met hier en daar een uitstapje naar het Nederlandstalige. Jazz is ook een genre dat haar heel goed ligt. Fly me to the moon en ‘Makin’ Whoopee” zijn zomaar wat nummers die zij regelmatig zingt. En of ze het nou met een orkestband zingt, of met een grote bigband, Sandy zal elk nummer met heel veel gevoel brengen.

^ Naar boven