banner-1 banner-2 banner-3

Over Stichting Blommenfesteijn

Stichting Blommenfesteijn is de motor achter alle evenementen die op de Charloisse Kerksingel worden gehouden. Door vrijwilligers en sponsoren georganiseerd, zonder de inzet van deze zou het niet mogelijk zijn om de evenementen Blommenfesteijn, Jazz in Charlois, Nazomer festival, aankomst Sinterklaas en de Charloisse Kerstfair te realiseren.

Op deze site kunt u alle informatie vinden. zoals de datums van de evenementen, de contact gegevens voor kraamverhuur, de marktmeesters, organisatie, foto's en plattegronden van elk evenement.

Historie

In 1994 sloegen enige bewoners aan de Charloisse Kerksingel en omgeving de handen in één om met ook de start van Het Opzoomeren in Rotterdam iets te doen rondom de historische kern van Oud Charlois.

Met verkoop van bloemen(blommen) werd de basis gelegd voor het slagen van het evenement. Na een 3 tal jaren werd Comite Blommenfesteijn in het leven geroepen om het Koninginnedagfeestje, wat al groter en groter werd, beter te structureren. Hierna ging het snel en werden er nog een 3 tal evenementen op de rails gezet n.m.l. De Charloisse Dag, Charloisse Kerstmarkt en Jazz in Charlois. In 2004 betrokken we een eigen kantoorruimte aan de Kaatsbaan. In 2005 werd het Comite een Stichting. Ook werden wij in dat jaar winnaar van de Rotterdamse Vrijwilligers-prijs van de Gemeente Rotterdam.

De evenementen werden steeds succesvoller en groter. Wel jammer was dat de Charloisse Dag niet meer gehouden kon worden in verband met geringe belangstelling. In september 2011 verhuisde we noodgedwongen naar onze huidige en perfecte locatie aan de Charloisse Kerksingel. Stichting Blommenfesteijn met zijn vele vrijwilligers danken alle sponsoren en Deelgemeente Charlois voor de ondersteuning die wij al vele jaren mogen ontvangen.

^ Naar boven